Sahifa fully responsive WordPress News, Magazine, Newspaper, and blog ThemeForest one of the most versatile website themes in the world.

تاثیر ورزش های هوازی بر قلب

یک متخصص فیزیولوژی ورزشی اظهار کرد:انجام ورزش های هوازی به صورت متنوع و با شدت مناسب می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت به ترتیب  در عملکرد و ساختار قلب تاثیرات مثبتی بگذارد.

هنگام انجام فعالیت های هوازی یکسری سازگاری هایی در بدن اتفاق می افتد و ضربان قلب و در نتیجه مقدار پمپاز خون بیشتر می شود که  در عملکرد قلب تاثیرات مثبتی می گذارد و این شامل تاثیرات کوتاه مدت انجام ورزش های هوازی است.

انجام ورزش های هوازی در دراز مدت ساختار قلب را تغییر می دهد و بطن قلب بزرگتر شده و حجم بیشتری از خون را در خود جای می دهد و در نتیجه با پمپاژ خون بیشتری را به اندام بدن می رساند که به این پدیده بزرگ شدن قلب وقوی تر شدن ان بر اثر ورزش می گویند وبه این ترتیب یکی از تاثیرات مثبت ورزش های هوازی بر عملکرد و ساختار قلب به عنوان یک عضو حیاتی بدن است.

برای گرفتن بهترین نتیجه ورزشهای هوازی و میزان آن برای اثر گذاری بهتر بر اندام های بدن،باید شدت وحجم و مدت زمانی انجام تمرینات هوازی در سنین مختلف را بدانیم و افراد باید در حدود ۷۰-۶۰% توان هوازی و ضربان قلب خود و در زمان ۴۵ دقیقه تا یکساعت انجام ورزش های هوازی را با توجه به شرایط خود در دستور کار قرار دهند.

تنوع ورزش های هوازی بسیار مهم هستند.افراد نباید فقط به یک نوع ورزش مانند دویدن بستنده کنند،زیرا باید همه مفاصل درگیر باشند و فشار زیادی بر اثر یک نوع ورزش بر روی یک مفصل مانند زانو نیاید و ورزش های دیگری هوازی مانند شنا،دوچرخه سواری،الپتیکال و … را در دستور کار خود قرار دهند و هم چنین به صورت منظم و در حدود ۷۰-۶۰% توان ضربان قلب و به مدت حدود یک ساعت در پنج روز هفته انجام دهند تا سالم و تندرست باشند.

دو سوم حجم بدن از آب تشکیل شده و باقی مانده را عضلات و چربی ها شامل می شوند که گاهی اوقات بر اثر ورزش نکردن وهم چنین افزایش سن این ترکیب عوض می شود و افراد دچار چاقی با افزایش چربی های بدن می شوند که انجام ورزش های هوازی می تواند با کاهش چربی ها ترکیب بدن را متعادل کند که البته توجه به اصل تنوع در انجام تمرینات و شدت و حجم ورزش های هوازی برای رسیدن به ترکیب ایده آل بدن و آمادگی جسمانی بسیار مهم است.

//]]>