Sahifa fully responsive WordPress News, Magazine, Newspaper, and blog ThemeForest one of the most versatile website themes in the world.

در سالن های ورزشی گاهی هدف از رفتن گم می شود و به جای اینکه به ورزش پرداخته شود اتفاق های مختلف دیگری رخ می دهد و در نهایت نتیجه ای که مطلوب و مورد نظر بوده است به دست نمی آید و در نهایت شاکی و ناراضی خواهند در صورتی که اگر به نکات ریزی توجه شود نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد .

 

۱- صحبت کردن خارج از چهارچوب و بی رویه به جای ورزش کردن

خیلی از افراد وقتی به باشگاه بدنسازی می‌روند، آنقدر سرگرم صحبت‌ با دوستانشان می‌شوند که یادشان می‌رود برای ورزش‌ به آنجا آمده‌اند و زمان زیادی را تلف می‌کنند، در حالی که در سالن ورزشی باید بر انجام تمرین‌ها متمرکز شد و گپ‌زدن را به زمان استراحت پس از ورزش موکول کرد.

 

۲- با کیفیت مطلوب ورزش نکردن

بسیاری از افراد، تمرین‌ها را با آن کیفیتی که باید و شاید انجام نمی‌دهند. تصور ان ها این است که تحرک‌داشتن باعث کاهش‌وزن می‌شود، اما اگر شدت حرکات به حد لازم نرسد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.علاوه با افزایش شدت انجام حرکت‌ها، انجام تمرین‌ها برای مدت طولانی‌تر، افزایش وزنه‌ها یا دامنه حرکات، «انجام تمرین‌های گوناگون به طور متوالی»، تمرین‌های روی سطح شیبدار یا افزایش فشار ناشی از وزن بدن با پوشیدن جلیقه‌های وزنه‌دار یا آویزان‌کردن وزنه از قوزک پا نیز می‌تواند مفید باشد.

 

۳- تمرین های ورزشی به اندازه ایی باشد که ضربان قلب به نمودار سوزاندن چربی برسد

روی صفحه دستگاه‌های ورزشی نمودارهایی مربوط به میزان فعالیت قلبی‌- عروقی هنگام ورزش وجود دارد که به چند «منطقه» تقسیم شده است. در منطقه‌ای که اصطلاحا «منطقه سوزاندن چربی» نامیده می‌شود، شدت فعالیت خیلی زیاد نیست و معمولا در حد ۶۵ تا ۷۰ درصد «حداکثر سرعت ضربان قلب برای سن» است.

اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد هر چه شدت فعالیت جسمی بیشتر باشد، کالری بیشتری صرف می‌شود و این نه تنها هنگام ورزش‌ در سالن، بلکه پس از ترک سالن ورزشی و در زندگی روزانه نیز صدق می‌کند. بالارفتن ضربان قلب تا حد رسیدن به این «منطقه» کافی نیست و مانند این است که موتور اتومبیلتان خاموش، اما کاپوتش هنوز گرم باشد. شدت تمرین‌ باید به بالاتر از این حد برسد. اگر نمی‌توانید یک باره شدت فعالیت جسمی‌تان را بالا ببرید، سعی کنید به تدریج از این مرز عبور کنید.

 

۴- با میزان سوزاندن کالری مصرفی بر روی دستگاه گمراه نشوید

باید مراقب باشید مقدار‌ کالری مصرفی‌ای که روی صفحه دستگاه‌های ورزشی در فعالیت هوازی‌ نشان داده می‌شود، گمراهتان نکند. این مقدار فقط یک تخمین کلی است و متغیرهای گوناگونی بر آن تاثیر دارند.

ممکن است صفحه نمایش نشان دهد شما ۵۰۰ کالری سوزانده‌اید در حالی که فقط ۲۵۰ کالری سوزانده باشید. این اتفاق به خصوص در موارد «فریب خوردن» دستگاه، مانند تکیه دادن روی میله‌های نگهدارنده آن، می‌افتد. اگر رایانه دستگاه را ملاک قرار دهید که بر اساس سرعت و شمار چرخش‌ها کالری مصرفی را محاسبه می‌کند، ممکن است کمتر از حد لازم فعالیت جسمی انجام دهید.

 

۵- باتغییر دادن برنامه ورزشی و صعود کردن به درجات بالا

اگر فعالیت جسمیتان برای مدتی یکسان باشد، بدنتان تغییر نخواهد کرد. ابتدا ممکن است وزنتان کاهش یابد، اما سرانجام به نقطه‌ای می‌رسید که دوباره وزنتان به حد اولیه بازمی‌گردد. یکی از مشکلاتی که در پیشرفت برنامه ورزشی با آن روبرو می‌شوید، نیاز به تعویض دستگاه و انجام تمرین‌هایی معمولی است که با آنها احساس راحتی می‌کردید.

مثلا ممکن‌است با انجام ورزش‌های هوازی احساس راحتی کنید، بنابراین اضافه‌کردن تمرین‌های قدرتی برای افزایش حجم عضلات و بافت‌ها در بدن که کالری هم می‌سوزاند، برایتان مشکل باشد. یا برعکس فقط تمرین‌های قدرتی انجام دهید که توده عضلانی‌تان را حفظ می‌کند، اما وزنتان را کاهش نمی‌دهد، اما باید به ترکیبی از تمرین‌های هوازی و قدرتی بپردازید.

 

۶- استفاده نکردن از روش درست ورزش

اگر اطلاعات کافی در مورد دستگاهی می خواهید استفاده کنید نداشته باشید و یا چگونگی تمرینی را به درستی ندانید ، ممکن است آنقدرها که انتظار دارید کالری نسوزانید. گاهی درست انجام ندادن تمرین، آسیب‌دیدگی‌ را در پی دارد و در نتیجه دیگر نخواهید توانست به تمرین‌ ادامه دهید و کالری‌های اضافی را بسوزانید.

این مشکل به خصوص هنگامی بروز می‌کند که فرد بر انجام تمرین‌ها با تکنیک‌هایی که در گذشته آموخته و اکنون معلوم شده است نادرست هستند، اصرار می‌‌کند. علوم ورزشی در چند دهه گذشته تحولات بسیاری داشته و دستگاه‌های ورزشی نیز تغییرات زیادی کرده‌اند. برای حل این مشکل، از یکی از مربیان مجرب سالن بخواهید همراه شما تمرین کند، یا چند جلسه شما را تمرین دهد.

 

۷- بی موقع شروع یا فشار بی رویه به خود آوردن

انجام ندادن آمادگی های لازم برای ورزش و زود شروع کردن برنامه ، علاوه بر افزایش احتمال آسیب‌دیدگی‌ها، ممکن است باعث درد شدید بدن شود. احساس درد، بد نیست و نشان می‌دهد بدن در حال ساختن عضله است، اما فعالیت جسمی بیش از حد به خصوص اگر زودهنگام باشد، درد شدیدی ایجاد میکند که باعث می‌شود انگیزه‌تان را برای ادامه ورزش از دست بدهید.

یک علامت دیگر فشار بیش از حد بر بدن هنگام انجام تمرین‌ها، احساس ضعف و خستگی است که بر میزان فعالیت‌ها در بقیه روز تاثیر خواهدگذاشت و باعث می‌شود در سوزاندن کالری موفق نباشید. میزان کالری‌ای که با یک ساعت تمرین در سالن ورزشی می‌سوزانید، بسیار کمتر از کالری‌‌‌ای است که در طول ۲۳ ساعت دیگر می‌سوزانید، بنابراین باید طوری در این یک ساعت تمرین کنید که میزان کالری مصرفی‌تان در بقیه روز هم افزایش یابد.

راه‌حل این است که برنامه‌ای مخصوص خودتان برای تمرین‌ داشته باشید. بسیاری از سالن‌های ورزشی برنامه‌های رایانه‌ا‌ی برای انجام این کار دارند ولی اگر چنین برنامه‌ای وجود نداشت‌، مربیان حاضر در سالن می‌توانند به شما کمک کنند. حتی ممکن است سالنی که عضو آن هستید، جلسه‌های دوره‌ای تمرین دادن شخصی را با همان حق عضویت، در اختیار شما بگذارد، بنابراین در این باره سوال کنید.

 

۸- زیر نظر یک مربی حرفه ایی با مجوز سازمانی نبودن

یک تمرین‌دهنده یا مربی حرفه‌ای به شما کمک می‌کند هیچ‌کدام از اشتباه‌ها را، مرتکب نشوید. تمرین‌دهنده شخصی تضمینی برای آن است که حداکثر بهره را از تلاش‌هایتان ببرید.

برای اینکه برنامه تمرینی متناسب با نیازهایتان را طراحی کنید، بهتر است از یک تمرین‌دهنده شخصی مجرب یا یکی از مربیان سالن کمک بگیرید. این تمرین‌دهنده، یک برنامه شخصی‌ متناسب با نیازهای خاص شما تدوین می‌کند و مراقب است که تمرین‌ها را درست انجام دهید، حتی ممکن است برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب که عامل مهم‌تری در حل مشکل اضافه وزن شماست، راهنمایی‌تان کند.

 

۹- تمرین برای لاغری موضعی

ادعاها در مورد تضمین‌ کاهش چربی موضعی یا لاغری موضعی شکم یا باسن را فراموش کنید. کارشناسان می‌گویند ژنتیک عامل اصلی تعیین اندامی است که چربی ابتدا در آن تجمع می‌یابد یا از آن برداشته می‌شود. فقط باید بر سوزاندن کالری بیشتر با انجام یک برنامه تمرینی متعادل متمرکز شوید. زیرا در نهایت با کاهش‌وزن کلی بدن، همه بخش‌های بدن لاغر می‌شوند.

۳ آبان ۱۳۹۶

هرگز این کارها را انجام ندهید

در سالن های ورزشی گاهی هدف از رفتن گم می شود و به جای اینکه به ورزش پرداخته شود اتفاق های مختلف دیگری رخ می دهد و در نهایت نتیجه ای که مطلوب و مورد نظر بوده است به دست نمی آید و در نهایت شاکی و ناراضی خواهند در صورتی که اگر به نکات ریزی توجه شود نتیجه دلخواه حاصل خواهد شد .   ۱- صحبت کردن خارج از چهارچوب و بی رویه به جای ورزش کردن خیلی از افراد […]
//]]>